Naar een bruisend Deurne Centrum
De winkeliersvereniging Deurne Centrum heeft in mei van dit jaar een enquête afgenomen onder de inwoners van Deurne om hun wensen en behoeften met betrekking tot het winkelaanbod in het centrum te onderzoeken. De resultaten zijn gekend.
Met 858 respondenten heeft de enquête een groot bereik, wat voorzitter Alain Hoeckx zeer verheugt. Hij is samen met de leden van de vereniging vastberaden om met de resultaten aan de slag te gaan en wil ondernemers die op zoek zijn naar een pand in het centrum helpen en inspireren om een zaak te openen waaruit de resultaten blijkt dat er nood aan is.
Woon- en werksituatie en bezoekfrequentie aan het centrum
De meerderheid van de respondenten (828) woont in Deurne, met 333 mannelijke en 525 vrouwelijke deelnemers. Een aanzienlijk aantal respondenten (258) werkt ook in Deurne, terwijl 600 mensen buiten Deurne werken. De frequentie waarmee de respondenten gebruikmaken van diensten in het centrum van Deurne varieert, maar het grootste deel van de ondervraagden bezoekt het centrum een paar keer per week (321) of elke week (222).
Kortingskaart: Positieve reacties, maar lage betalingsbereidheid
Een opvallend resultaat is de positieve respons op het idee van een kortingskaart voor winkels in heel Deurne, waarbij 675 deelnemers het een goed idee vinden en slechts 183 het een slecht idee vinden. De bereidheid om te betalen voor een kortingskaart met een totale waarde van meer dan €1.000 is echter vrij laag, met 447 mensen die niets willen betalen en 219 mensen die slechts €5 – €10 willen uitgeven.
Gewenste winkels, vaste en tijdelijke belevingen in Deurne Centrum
De resultaten tonen aan dat er vraag is naar diverse winkels en diensten in het centrum van Deurne. De meest gewenste winkels zijn onder andere een wafel- en pannenkoekenhuisje (327), een koffiebar (315) en een kringloopwinkel (309). Wat betreft vaste belevingen in het centrum, zijn er wensen voor een bankautomaat (318), avond- of weekendmarkten (300) en een privésauna (135). Tijdelijke belevingen zoals een kerstmarkt (282), rommelmarkt (270) en avondopening van winkels (252) zijn ook populair onder de respondenten.
Het bestuur van de vereniging is enthousiast over de resultaten en zien kansen om het centrum van Deurne aantrekkelijker te maken voor zowel inwoners als ondernemers. “We zijn blij met het grote bereik van de enquête en willen met de resultaten aan de slag. Zo willen we ondernemers die zoeken naar een pand in het centrum helpen en inspireren om een zaak te openen waaruit de resultaten blijkt dat er nood aan is,” aldus Hoeckx.
Recente reacties